1. No Profile Picture
    Registered User
    Devshed Newbie (0 - 499 posts)

Character set Issue with content retrieved in PHP

The text I retrieve from a site shows strange characters (usually for foreign characters). I retrieve the text with something like http://site.com/text.php?date=20121218&type=FR.
    Is there anything that I can do from this side to show the right characters? Is there a particular encoding in PHP that could fix this?

Here is the text:

��Joseph, fils de David, ne crains pas��levangileauquotidien.org

Saint Ephrem (v. 306-373), diacre en Syrie, docteur de l'�gliselevangileauquotidien.org

Hymne pour la Nativit�

Joseph embrassaitle Fils du P�re c�lestecomme un nouveau-n�,et il le servait comme son Dieu.Il s'y complaisaitcomme en la bont� m�me�;et il le r�v�raitlui le juste par excellence (Mt 1,19).Grande �tait sa perplexit�! ��Comment m'est-il donn�,toi le Fils du Tr�s-Haut,d'avoir en toi un fils�?Contre ta m�re je m'irritais,et je pensais la renvoyer.Je ne savais pasqu'en son sein �tait un grand tr�sor,qui dans ma pauvret�soudain me rendait riche.� Le roi Davida surgi parmi mes anc�treset il a ceint la couronne.Qu'il est grand le d�nuemento� je suis parvenu�!Au lieu d'�tre roi je suis ouvrier�;mais une couronne m'est advenuepuisque sur mon c�ur reposele Ma�tre de toutes les couronnes.��levangileauquotidien.org
  3. No Profile Picture
    Contributing User
    Devshed Loyal (3000 - 3499 posts)

What you show won't retrieve any text in PHP. Show your actual code and be sure to use [ PHP ] tags (see the sticky at the top of this forum).
    There are 10 kinds of people in the world. Those that understand binary and those that don't.

IMN logo majestic logo threadwatch logo seochat tools logo